جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ |۲۶ محرم ۱۴۴۶ | Aug 2, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه چهاربرج

حوزه/ امام جمعه چهاربرج گفت: تمامی شواهد و اسناد موجود به وضوح نشان می‌دهند که اسرائیل بدون کسب اجازه و موافقت و همراهی آمریکا دست به هیچ غلطی نمی‌زند و اساساً در قد و قواره‌ای نیست که به تنهایی، تصمیم گیرنده و عمل‌کننده باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس‌دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اشاره و اظهار کرد: شهید هنیه میهمان رسمی کشورمان بود و مانند همه میهمانان رسمی در جلسات و مراسم شرکت کرده و تردد داشت و به قول حضرت آقا «رژیم صهیونیستی جنایتکار و تروریست، میهمان عزیز ما را در خانه‌ ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد» و از این روی، جنایت رژیم صهیونیستی بارها وحشیانه‌تر و حیوانی‌تر از جنایت‌های مشابه آن بوده و بدیهی است که تاوان خون آن شهید نیز باید و ضروری است که بارها سنگین‌تر باشد.

امام جمعه چهاربرج افزود: این ترور نشان از خستگی و آشفتگی اسرائیل داشته واین دشمن بشریت، تلاش می‌کند با ترورها، روحیه خودش را حفظ کند.
وی با بیان اینکه این عملیات بعد از سفر نتانیاهو به آمریکا و دیدار با مقامات ارشد آن کشور صورت می‌گیرد، گفت: اجرای سه حمله تقریبا همزمان در بیروت، صحراهای عراق و تهران، نشان از آن دارد که همدستی واضحی بین آمریکا و رژیم صهیونیستی برای چنین عملیاتی وجود داشته است.

حجت‌الاسلام جلالی تصریح کرد: تمامی شواهد و اسناد موجود به وضوح نشان می‌دهند که اسرائیل بدون کسب اجازه و موافقت و همراهی آمریکا دست به هیچ غلطی نمی‌زند و اساساً در قد و قواره‌ای نیست که به تنهایی، تصمیم گیرنده و عمل‌کننده باشد

امام جمعه چهاربرج افزود: با نیم نگاهی به اطراف می‌توان ده‌ها کانون راهبردی و مراکز اطلاعاتی و نظامی آمریکا را دید که به آسانی در تیررس ما قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه وقتی درباره انتقام خون شهید هنیه صحبت می‌کنیم باید درباره ظرفیت‌های همه جبهه مقاومت در تعیین این انتقام و اجرای آن صحبت کرد، اظهار کرد: این انتقام زمانی شیرین‌تر می‌شود که انجام آن به تحقق آرمان همه مردمان مقاومت، یعنی ضعیف‌تر شدن رژیم صهیونیستی منجر شود.

حجت‌الاسلام جلالی با بیان اینکه رویکرد ایران همیشه در انتقام راهبردی بوده و هست، گفت: ترور شهید اسماعیل هنیه، از آن جا که یک اشتباه محاسباتی مهلک از سوی رژیم صهیونیستی بوده و می‌تواند به عنوان یک فرصت بزرگ برای وارد آوردن ضربات بیشتر به رژیم صهیونیستی نیز در نظر گرفته شود.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت مسئله اقتصاد و برشمردن اولویت‌های اقتصادی دولت چهاردهم، اظهار کرد: دولت چهاردهم در حالی کشور را تحویل گرفت که میزان نقدینگی و تورم روند نزولی دارد، همچنین برای نخستین‌بار کشور نرخ بیکاری ۸ درصدی را تجربه کرده است.
امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر ادامه بهبود شاخص‌های اقتصادی به‌ویژه ارزش پول ملی و معیشت مردم تأکید دارند، افزود: ارزش پول ملی متاثر از عوامل متعددی از جمله تقویت توان تولید داخلی، افزایش کیفیت کالاهای تولید داخلی، بهبود فضای کسب و کار، کنترل نرخ تورم و کاهش کسری تراز تجاری کشور است.
وی با اشاره به اینکه وقتی نوسانات اقتصادی زیاد شود، سرمایه‌گذاران تمایل چندانی برای حضور در اقتصاد نخواهند داشت، گفت: کاهش ارزش پول ملی و فرار سرمایه تبعاتی برای اقتصاد کشور از جمله رکود و تورم داشته و این مسأله زمینه جذب سرمایه‌گذاری را نیز از بین می برد.
حجت‌الاسلام جلالی با بیان اینکه بر اساس آمار ارائه شده رشد سرمایه‌گذاری در دولت سیزدهم حتی بیش از رشد اقتصادی بوده است، تصریح کرد: بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران، سهم تشکیل سرمایه از تولید ناخالص داخلی از ۶/۱۹ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۲/۲۲ درصد در سال ۱۴۰۲ رسیده که این موضوع نویددهنده ظرفیت بالاتر رشد اقتصادی برای سال‌های آتی است.
امام جمعه چهاربرج در ادامه به روز شهدای مدافع حرم اشاره و اظهار کرد: پدیده «مدافعان حرم» پدیده‌ای مهم و شگفت‌انگیزی است که دارای ابعاد و جنبه‌های گوناگونی از جمله جنبه‌ نمادین، جنبه جهان‌نگری انقلاب، جنبه خنثی‌سازی یک خطر بزرگ و جنبه قدرت بازآفرینی انقلاب بوده و لازم است که این ابعاد به طور جامع و کامل بیان شود.
وی با اشاره به اینکه آمریکا دائم از خاورمیانه جدید با سلطه‌ مطلق آمریکا حرف می زد، گفت: در این خاورمیانه جدید مدنظر آمریکا حاکمیّتی با پشتوانه‌ دینی در عراق و سوریه به نام دین، امّا به کام اسرائیل و آمریکا و مانند این‌ها و فشار روی جمهوری اسلامی از دو طرف حاکم بود اما حرکت مدافعان حرم منطقه را از این خطر بزرگ و از شرّ یک نقشه‌ خطرناک و ناامنی بزرگ نجات داد.

حجت‌الاسلام جلالی با بیان اینکه مدافعان حرم، مایه امنیت کشور هستند، اظهار کرد: اگر داعش و سایر گروه‌های مسلح مشابه آن با همان تشکیلات و سازمان‌دهی که داشتند باقی مانده بودند، امنیت را از کل منطقه و از جمله از ایران ربوده بودند و بدون تردید، ما باید هر چند روز یک بار در کشورمان شاهد قضایایی مثل قضایای شاهچراغ شیراز و قضایای کرمان می‌بودیم و در عراق و سوریه هم همین‌گونه بود.

امام جمعه چهاربرج تصریح کرد: خطر داعش و گروههای مسلح مشابه آن را را مجاهدینِ مبارزِ مدافعِ حرم و سیداشهدای مدافع حرم حاج قاسم سلیمانی از بین بردند.
وی همچنین به تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ به بهانه واهی اشاره کرد و گفت: این کار اقدامی خصمانه و عملی بر خلاف آزادی بیان بوده و باز هم دست صهیونیستی در کار بوده است.

حجت‌الاسلام جلالی در ادامه به وضعیت نامناسب آب شرب در روستاها اشاره و اظهار کرد: در رابطه با آب شرب روستاهای اطراف گزارشات و وضعیت خوب نبوده و فشار آب خیلی پائین بوده و از کیفیت پائینی برخوردار است که درخواست داریم تا فرمانداری و اداره آب و فاضلاب مشکل را برطرف کنند.

امام جمعه چهاربرج به سالروز شهادت شهید عباس بابایی نیز اشاره کرد و افزود: به بیان رهبر معظم انقلاب؛ شهید عباس بابایی نه یک الگوی صرفا نظامی بلکه یک الگوی اخلاقی است.
انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha